Voorbehoud ten aanzien van openstelling per 2 juni aanstaande

26 mei 2020

Gisteren, 25 mei  hebben wij nieuwe voorschriften ontvangen van C.C.K.L. (collectiecommissie Koninklijke Landmacht) omtrent de openstelling van militaire musea en historische collecties. Deze musea en collecties dienen te voldoen aan de door C.C.K.L. uitgevaardigde voorschriften ter voorkoming van de verspreiding van het COVID-19- virus.
Ons eigen Tijdelijk Reglement is conform de richtlijnen van het C.C.K.L., echter wij hebben de nadrukkelijke toestemming nodig van de Commandant Landstrijdkrachten (C-Las), alvorens ons museum te mogen openen voor publiek. Alle voorgeschreven fysieke maatregelen zijn getroffen. Vandaag komt de lokale veiligheidsofficier beoordelen of onze voorzieningen voldoende zijn. Morgen zal het beoordelingsrapport worden ingestuurd aan de C-Las. Wij hopen, dat wij nog deze week en anders begin volgende week "groen licht" krijgen. In het kader van eerder afgekondigde maatregelen, dient u vóóraf te reserveren als u ons museum wilt bezoeken. Dinsdag, woensdag, donderdag tussen 10.00 uur en 16.00 uur, telefoon: 073-6881867.