Open museumweekeinde 18 en 19 april gaat niet door !!

17 maart 2020

In eerdere publicaties hebben wij u geattendeerd op het museumweekeinde van 18 en 19 april aanstaande, vooruitlopende op de Museumweek. Ter voorbereiding van een dergelijk evenement, waarbij honderden personen een bezoek brengen aan ons museum, moeten wij en de door ons uitgenodigde verenigingen uiteenlopende verplichtingen aangaan. Zoals de minister-president de heer Mark Rutte in zijn toespraak tot alle Nederlanders heeft aangegeven, kunnen de gevolgen van het coronavirus nog wel enige tijd duren. Het bestuur van het Geniemuseum heeft daarom in overleg met de betrokken relaties, besloten om het openmuseum weekeinde in april NIET te laten door gaan. U begrijpt, dat we deze maatregel liever niet hadden genomen, maar ieders gezondheid is belangrijker. Over enige tijd zal tezamen met de betrokken verenigingen bezien worden of het mogelijk is, om later in het jaar alsnog een open museumweekeinde te organiseren. Wij houden u op de hoogte via deze website en via ons Facebookaccount.